2010年4月12日 星期一

過去幾日好燥,燥到blog都無心機寫。腎上腺素嚴重爆錶。

*******************************

長假期,過得很開心。
長假期後就知道,原來長假期是很大鑊的。

長假期內,肯定無人做野,但老闆們硬是有種錯覺,認為長假期令他們"無左幾日"。因此,長假期後就一定要把所有工作都趕趕趕趕到呀媽都唔認得。

*******************************

趕的結果,係我老早約左人睇drama要放飛機,仲要係7:45開場7:30我執袋走先同我講唔准走O個隻(真係真係唔好意思...)。

以下email speaks for itself:

"Dear Carmen,

I write this email with no offence but to share with you my work tips because I have found various times that I need your support and you are not available. This should not be the case.

I will not normally engage myself for leisure except absolutely necessary especially when I know there are 3 jobs coming together. And I think you do know that I let u go as much as I can. 江门 trip is just a recent example. Actually by the time we need to decide who to go, I was really thinking of being able to clear the announcement before the holiday and I had to deal with it myself. Even with that in mind, I still decided to let you go, because I think you need some exposure other than those from me.

Thinking in the same way, if I m not available to Wartin for those times he needs me, imagine how work can be done, right? To avoid this situation in the future, I suggest that you don’t engage yourself in the workdays when there are several jobs on hand at the same time unless very necessary.

This is not any criticism or blame I wish to highlight, but this shows that you are already important to my team on big jobs after such a long time working and training together. Enjoy your drama tonight.

Best regards,"

總之,有announcement出你都可以去睇陳奕迅,因為你的leisure is absolutely necessary,我的drama就唔係。

總之,公司要派個人dun入江門,係我跪求你比我去,你可憐我唔夠exposure先批准我去。

總之,你以為無人記得老闆有幾多次搵你搵唔到變左搵我做野(仲要係短週星期6)。你又以為無人記得你遲到11點先番工,exchange唔比client停牌搵你又搵唔到,結果我settle左件事你番到來呢單野你問都唔問。

*******************************

至於今日點解燥?

1. 個8婆10分鐘內send3個email比instruction我做野。另加電話不計其數。
2. 個8婆催催貢。
3. 個8婆lunch time 時叫醒我幫佢做野。

My lunch time is mine, goddammit!

3個project兩個跟8婆做,之前一知道已經心諗大檸樂。
同grade junior同事呢個時候選擇請假回鄉,果真醒目仔。

*******************************

題外話:

人燥開底,真係連打波都特別燥。

波掂對方棍出界,騎呢球證判short corner我都算,我只不過細細聲講左句:"明明佢打出界wor..."

騎呢球證同我講乜?"如果你係男仔,我比牌你tim 呀!"

勁想衝埋去鬧佢:
"你咪比牌我lor,我無撞人無leg ball無犯規你鍾意比牌咪比牌lor,乜有J同無J有分別架咩?"

癡線。

2 則留言: