2010年6月24日 星期四

斯洛

世界盃期間,聼到身邊很多誤會,包括以爲斯洛文尼亞(Slovenia)與斯洛伐克(Slovakia)是朋友。

雖然斯洛文尼亞與斯洛伐克都是“斯洛“字頭,甚至國旗也看來差不多(其實應該是因為創意欠奉),但他們並非出自同一系列,根本毫無關係。斯洛文尼亞與塞爾維亞(Serbia),克羅地亞(Croatia),黑山共和國(Bosnia and Herzegovina),馬其頓(Macedonia)等等都是由南斯拉夫(Yugoslovia)分裂而成;而斯洛伐克是于1993從捷克(Czechoslovakia)解體而成,所以現在已經沒有Czechoslovakia只有Czech Republic與Slovakia。

記得我第一次看的是1998年法國世界盃,當年南斯拉夫都幾勁的。由1991年起,南斯拉夫不斷分裂,裂完又裂裂完再裂,最近期代表作是2008科索沃(Kosovo)宣佈獨立。我記得,上屆世界盃外圍賽有隊塞黑(Serbia and Montenegro),今屆塞黑已不存在,由2006年開始,只剩下塞爾維亞。估唔到幼稚園已經聼緊的鄭秀文那首薩拉熱窩的羅密歐與茱麗葉,今時今日竟然仲咁O岩咀。

正常來講,一個聯合的國家個pool較大,國力應該較強。但事實上,人才被嚴重攤薄的前南斯拉夫諸國表現一點都不失禮。克羅地亞就於1998年奪得世界盃季軍,兼於2008年歐國盃直接令英格蘭無法晉身決賽週;斯洛文尼亞只差一點點就可以晉身16強,實力足夠令英格蘭前幾日食唔安坐唔樂;由於塞爾維亞以貝爾格萊德為首都,所以我估佢算係舊南斯拉夫既core,有力砌低德國,個人覺得不算爆大冷。已分裂的捷克與斯洛伐克亦一樣,捷黑屆屆都係黑馬,亦出左個我曾經頗喜歡的巴路士;斯洛伐克就o岩o岩出線16強,雖然對荷蘭應該都係無運行,但對住意大利總算係好波。

巴爾幹半島諸國好窮,窮到嘔。一樣係分裂,捷克同斯洛伐克係無咁窮既,原因係無打仗。分裂還分裂,佢地係和平分手既。捷克人話,不如我地唔好再貼錢比O個班友仔啦。斯洛伐克人話,屌,無你使死咩。所以,斯洛伐克於1993年立憲宣佈獨立,期間只有和平示威抗議,係無打過仗既,幾型。

所以話,道不同,勉強係無幸福既。散水,亦無須郁手郁腳。

係呀我驚老點你地所以特登revisit番D歐洲地理,呢堆野係我趁老細未番到公司之前research過架。

2 則留言:

  1. 斯洛文尼亞與斯洛伐克國旗的紅白藍應該是所謂的泛斯拉夫顏色,源自俄羅斯國旗,因此同是巴爾幹半島上的croatia國旗也是有這三種顏色,bulgaria則把藍色改成綠色,Montenegro(93-04)都是使用這三隻色。

    回覆刪除