2010年9月23日 星期四

Brits and pieces (1)



我們一家分別在3個不同的蘇格蘭市鎮合共買了10條Edinburgh Woollen Mill 的 cashmere scarf. That's it.



好很貴。公路的service station 都是Burger King 和 Panini 店,平均都7,8鎊一餐。

在愛丁堡找不到Dimmy同學推介的Outsiders,胡亂走進了一個Pie shop,就食蕉了。母親大人不知如何點了Haggis Pie,來了才知道是內臟,所以推了給我。我也差點吐了。原來中國菜對我來講這麼重要。其後我們到的都是中國餐館,點的都是甜酸排骨,揚州炒飯和炒白菜,足見我們對英倫伙食的信心已經全然崩盤。



住B&B,永遠會遇見一些很想找人說話的老人家。他們說,留在湖區10天。10天?!另外一個說,留在Fort William 5天。5天?!留兩天都開始悶了,怎麼可能10天?!



一決定要來英國的那天,家中兩老堅持要送我到英國,我說不用了,仲細o羊。他們說,一起去蘇格蘭嘛。

現在很清楚明白他們非要我一起來的原因。駕車由Windermere至其他湖,再兜回Bowness的途中,最多彎窄最“妖葉”的路都留給我了。第一個鐘還好,第3,4個鐘真的有想嘔的感覺。體力簡直嚴重透支。10點就要上床睡覺。

待續...

4 則留言:

  1. Hehe~~after looking at your entry~~ I still wanna go to Scotland bor~~^____^hehe

    回覆刪除
  2. Actually i like scotland a lot. Wait till you see the pics. Just that I don't have a lot of time to mention the nice bits yet hahaha

    回覆刪除
  3. i guess coz outsiders doesnt have a big sign! but i am sure you must have passed it just its too low key so you didnt spot!! what a pity! the food theres so nice! the other day my friend and i were talking about if we could only eat at one place in edinburgh, we both picked OUTSIDERS! ahhh!!! gik sei ngo! how come u cant find ga!!!

    回覆刪除
  4. i walked along the entire George IV Bridge both sides la wor! really cannot see it bor!argh

    回覆刪除